Študijné programy
BAKALÁRSKE študijné programy
Sociálna práca:
Absolvent sa uplatní v princípe vo všetkých spoločenských sférach, ale najmä v tých, ktoré sú náročné na tvorivosť, manažérsku múdrosť a celkovú operatívnosť. Je tiež pripravený vstúpiť do oblasti školských či mimoškolských inštitúcií ako sú vzdelávacie akadémie, masovokomunikačné prostriedky, cirkevné, vládne aj mimovládne (humanitné) organizácie, nadácie, občianske združenia, politické a kultúrno-spoločenské inštitúcie, štátna a verejná správa, redakcie odborných časopisov, vydavateľstvá spoločenskovednej literatúry a pod. V neposlednom rade sa mu ponúka možnosť pokračovať vo vysokoškolskom štúdiu na jeho magisterskom stupni.
Učiteľstvo hudby a cirkevnej hudby:
Absolvent získava pedagogické kompetencie a kvalifikáciu pre asistenta učiteľa (pomocného učiteľa) hudobnej výchovy pre primárne vzdelávanie a pre nižšie stredné vzdelávanie na ZŠ; ďalej pre učiteľov hudobnej náuky a cirkevnej hudby na ZUŠ a taktiež pre učiteľov hudby a cirkevnej hudby v mimoškolských zariadeniach v rámci mimoškolskej činnosti na ZŠ, v centrách voľného času a najmä v chrámoch a cirkevných zboroch. Rôzne náboženské denominácie si totiž za pomoci týchto učiteľov základných škôl a základných umeleckých škôl pripravujú spomedzi žiakov a učiteľov základných škôl a základných umeleckých škôl pre cirkevnú hudbu organistov, kantorov, žalmistov, dirigentov cirkevných zborov a ďalších cirkevných hudobníkov. Prax na Slovensku potrebuje učiteľov nielen hudby, ale aj učiteľov cirkevnej hudby pre naše chrámy a cirkevné zbory, kde má stále prednosť živá hudba pred neživou. Čo sa týka hudobných nástrojov, pre rímskokatolícku cirkev je to predovšetkým organ, pre gréckokatolícku a pravoslávnu cirkev je to spev, pre evanjelickú cirkev a ďalšie cirkvi - klavír, prípadne ďalšie hudobné nástroje (husle, flauta, trúbka, gitara a pod.), ktoré sa ponúkajú v rámci výberových predmetov. Pedagogické praxe v tomto študijnom programe sa uskutočňujú nielen na školách (ZŠ a ZUŠ), ale aj v chrámoch a cirkevných zboroch, kde sa táto pedagogická prax uskutočňuje pod názvom kantorská prax.
MAGISTERSKÉ študijné programy
Katolícka teológia:
Absolvent magisterského študijného programu sa po kňazskej vysviacke sa uplatní ako rímskokatolícky kňaz. O jeho zadelení a uplatnení v spoločnosti rozhoduje vlastný ordinár (diecézny biskup alebo rehoľný predstavený); ako kňaz v pastorácii sa venuje duchovnej formácii ľudí v spoločenstve, ktoré mu je zverené. Vysvätení kňazi ako aj absolventi laici sa môžu venovať vyučovaniu náboženskej výchovy na základných a stredných školách, prípadne po absolvovaní štúdia tretieho stupňa prednášaniu teologických disciplín na vysokých školách, alebo ako členovia cirkevných tribunálov (cirkevných súdov – sudcovia, notári, obhajcovia); svoje uplatnenie nachádzajú v duchovných redakciách masmédií, ako členovia v rôznych komisiách Katolíckej cirkvi, ale aj v iných povolaniach vyžadujúcich široký rozhľad humanitného zamerania.
Sociálna práca:
Absolventi získali schopnosť samostatne formulovať problém a hľadať jeho komplexné riešenie, kriticky analyzovať a hodnotiť vedecké projekty vo svojom odbore, kriticky reflektovať aktuálne spoločensko-praktické problémy. Je pripravený na tvorbu, analýzu a posudzovanie projektov v oblasti kultúry, politiky a v sociálnej oblasti z hľadiska svojho odboru a je pripravený na interdisciplinárnu spoluprácu pri riešení vedeckých a spoločenských problémov.
Učiteľstvo hudby a cirkevnej hudby:
Absolvent nadobudne vedomosti z hudobnej pedagogiky, hudby a cirkevnej hudby a má schopnosť kriticky a metodicky myslieť a zapojiť sa do tvorby didaktických projektov a metodických textov v tomto odbore. Orientuje sa v školskej legislatíve a v cirkevných dokumentoch, vie uplatniť svoj odborný potenciál v rôznych inštitúciách umenia kultúry a udržiava kontakt s posledným vývojom vo svojej špecializácii. Absolvent nadobudol zručnosť vykonávať úlohu organistu, kantora, chrámového hráča alebo dirigenta v cirkevných, či osvetových inštitúciách. Vie inštrumentovať cirkevnú hudbu pre jednotlivé hlasy chrámového spevokolu alebo pre jednotlivé nástroje chrámového orchestra a vie pripraviť a zrealizovať hudobnú dramaturgiu liturgie podľa hudobných a teologických pravidiel. Je predpoklad, že časť absolventov tohto študijného programu je pripravená zvyšovať svoju kvalifikáciu štúdiom na treťom stupni VŠ doma i v zahraničí.